Friday, December 22, 2006

Summering!

Sådärja, barn. Då var det dags för att sammanfatta äret som gått. Vi drar igång på en gång, tycker jag.

Så: Här har ni året som gick!

ÅRETS...

...Revival
Den andra JAS-kraschen, JAS i stort, Lockiga hockeyfrillor, -93/94, Göteborg, "Hallå, nu tycker jag...".

...Upptäckter
Fredagen den 13;de.

...Citat
Jag är hans knarklangare. - Zimeon, inför väl valda delar av min släkt(Bland annat min mamma).

...Kroppsdel
Fransk skalle.


...Orup
Med ett paraply. På en kyrkogård.

...Mål
Kroatien-England


...Mamma
Din.

...Idol


...Skämt
Belgiens splittring.

...Internskämt
Aj, svårt. Jeff kanske vet?

...Citat 2Vadårå, tänk om VI vill det när vi var barn?! Det kanske är därför vi blivigt som vi är?! - Kusin Jeannette.

...TV
FCZ säsong två, Sverige-Spanien, Simpsons säsong fem, SVT-sporten, Melodifestivalen 1984.

...Man
Carl Braunerhielm
(Årets lättaste placering. Jag ska bli så när jag blir stor)


...Artist
Svårt. Det saknades en riktig Josef Elanga i år. Killarna som karaokade "Kom hem" på Sapparikon2, kanske.

...Omläsning
Pojken i skogen.

...Ögonblick
2-0, Sverige-Spanien
Ingenting, absolut ingenting, var större än tvånollmålet år 2006. Tro mig, jag har Orup på min sida.


...Höjdare
Lindsey Jacobellis ger järnet.
Kan det bli bättre?


...Stoff
En tecknad film föds.

...Riksvrak
Uffe Larsson.

No comments: