Tuesday, December 12, 2006

Det bästa från min brevlåda, December 2006(Rubriken, go vänner, rubriken)

Jag har börjat lyssna på Ratata igen. En stund senare hade jag fått post.

"MAURO SCOCCO TILLBAKA MED NYTT ALBUM, NY BOK OCH EN NY SAMLINGS-BOX

I mars 2007 återvänder Mauro Scocco på bred front med ett nytt album, en ny
bok och en samlingsbox.

Albumet Ljudet av tiden som går är den lågmälda, gitarrbaserade skiva som
Mauro länge velat göra men som först nu blivit verklighet. Nyskrivet
material blandas med ett par låtar som ursprungligen skrivits till andra
artister som Totta Näslund och Peter Jöback. Tre låtar på skivan är
producerade av Johan Lindström, övriga låtar är producerade av Mauro
Scocco.

Saker som jag gjort är en omfattande notbok, som innehåller noter till 53
av Mauro Scoccos mest välkända och omtyckta låtar. Här finns ett omfattande
självbiografiskt förord och boken är rikt illustrerad med hittills
opublicerade fotografier från tidiga Ratataspelningar, teveframträdanden,
konserter, repetitioner, backstageögonblick och privata sammanhang. I Saker
som jag gjort får vi även möta en mer okänd sida av Mauro Scocco genom ett
flertal av hans bästa målningar och prosadikter. Boken kommer även att
säljas i en specialupplaga tillsammans med en exklusiv 3CD-box som
innehåller 51 klassiska Mauro-låtar, inklusive ett par hittills outgivna
sånger som tidigare endast tolkats av andra artister."

No comments: