Thursday, December 28, 2006

Idag är han TJUGO!

Det finns saker vi står för, och saker vi gärna vill få ogjort. Jag kan härmed avslöja att det finns en sak jag ångrar att jag inte gjorde.

Anders says:
ohhh, fyller du i år idag förresten?
Det är en trappa - IDAG ÄR HAN TJUGO! says:
Nej, men igår.
Anders says:
GRATTIS! Nu är du man!!
Det är en trappa - IDAG ÄR HAN TJUGO! says:
Jag missade att heta "Idag är han tjugo" igår, men jag kunde inte låta bli, den formuleringen betyder då mycket fölr mig.
Anders says:
vart kommer den ifrån?
Det är en trappa - IDAG ÄR HAN TJUGO! says:
Jag håller på att skriva om det på bloggen, men du kan få det före alla andra:
Det är en trappa - IDAG ÄR HAN TJUGO! says:
På våren i nian, i en tunnel vid ena uppgången till Hökarängens tunnelbana. Spåret är taket på tunneln. I tunneln finns en trappa som leder upp till perongen. Mittemot trappan hade någon sprejat siluetten av en kille med afro, som står och poserar. Breve affrot stod det skrivet "Idag är han tjugo!". Så klockrent. Det gick djupt in i hjärtat på en ensam 15-åring. Jag ångrar fortfarande att jag inte fotade den och tryckte upp bilden på en tröja. Lugnt bästa graffittin någonsin. Den bevisade en gång för alla att graffitti ÄR konst. Eller iallafall kan vara det, om man bara gör det till det.
Anders says:
coolt Jag tycker allt klotter är konst!!
Det är en trappa - IDAG ÄR HAN TJUGO! says:
Det är en sak med tvångsmässiga tags, det är en annan sak med saker som faktiskt ger betraktaren något också. Sedan är det klart att det är en viss känsla av att sitta i en nersprejad tunnelbanevagn.
Det är en trappa - IDAG ÄR HAN TJUGO! says:
På skanstullsbron fanns det förut en målning bestånde av ordet "FAME", skrivet på "väggen" emellan de olika filerna. Så jäkla snyggt. Jag har ett foto på den någonstans hemma.


Jag minns inte riktigt hur afrot poserade. Jag har fått för mig att det var ungefär såhär, men det kan vara en efterhandskonstruktion. Men jag hoppas inte det. Nåväl, nu ska jag vidare. Jaag har ett konvent som väntar.

No comments: