Wednesday, December 13, 2006

Långt ner i halsen: Vårat dentala liv 3 - Galen Finsk kvinna lös på kliniken

(Följande skulle egentligen publicerats förra Onsdagen. Nu blev det inte så. När jag läser inlägget idag känns det verkligen som att det paserat bäst-före-datumet med råga. Mest för att min Finska tandläkare fick upprättelse idag. Kanske mer om det senare. Egentligen är det bara rubriken jag är riktigt nöjd med, vilket är den största anledning till att inlägget ändå hittar ut i etern.)

Så var det dags igen. Suck. Allt är en enda röra. Plugg, sjukhusbesök, tandläkare... När är det tänkt att jag ska få sova? Och när jag väl får det, är det knappt att jag kan det. Mitt högerben håller mig vaken halva nätterna. Visst, de där pillerna jag tar funkar ju förrvisso hyfsat, men som alla mediciner har de...bivärkningar. Bivärkningar jag gärna slipper, jag har problem så det räcker. Och som om inte de problemen var nog, var min vanlige tandläkare på semester, vilket ledde till att jag tvingades konfronteras med en helt galen kvinna från Finland. Det var helt uppenbart att hon ville döda mig. Och om en vecka ska jag dit igen. Suck. Varför kan det aldrig ta slut?

No comments: