Friday, December 22, 2006

Summering! del 3

Frånbörjan var det tänkt att det här inlägget skulle handla om min blogg. Om hur jag under året som gått, snart gått, steg för steg lärde mig använda den fullt ut, lärde mig att inte skämmas över att läsa andras bloggar, även om jasg inte känner de som skriver speciellt bra, om ens något. Nu blir det inte så. För jag upptäckte något större. Det här året har betytt så mycket. Och jag, JAG kunde göra nästan vad som helst. Se bara. Under året som gått kunde jag sluta Gymnasiet. Jag kunde köpa singerade fanzines. Jag kunde dra hur många JAS-skämt som helst. Jag kunde skriva mängder på nördwikin. Jag och Schönbeck kunde dribbla iväg Patrik B hur långt som helst med en massa 4chan-snack. Jag och mina kusiner kunde försöka bestämma oss för om det var Lars Winnerbäck eller inte på fotot. Jag kunde chatta med folk i en annan del av världen. Jag kunde läsa "pojken i skogen" hur många gånger som helst. Jag kunde kolla på fotboll, ganska mycket fotboll, faktiskt. Jag kunde prata i timmar med Jeff på telefon. Jag kunde gå på Animékonvent, och garva åt mycket, men främst ett skämt om Marcus Gerdin. Jag kunde kolla på onyttiga mängder gammal VHS. Jag kunde bära snygga T-shirts. Jag kunde skratta åt citat av ungdommar. Jag kunde gå till sjukan så många gånger att jag tappade räkningen. Jag kunde vara osäker på om jag kommit någonstans. Jag kunde knappt gå. Jag kunde känna att jag aldrig kommer göra något av värde. Jag kunde känna att jag gjort något bra. Jag kunde se Ernesto Guerra. Jag kunde strosa omkring på långholmen och tycka att det var väl inte så dåligt. Jag kunde inse att jag aldrig blir älder än högst, 7, 13, 15 eller 19. Jag kunde få en spruta i benet. Jag kunde undra vad som händer sen. För att nämmna lite.

Kort sagt, jag kunde göra en hel del. Vissa saker har jag gjort tidigare, vissa saker har jag gjort tidigare, vissa var helt nya. Jag fick kännslan tidigare, och har ny insett att jag hade rätt: 2006. Möjligheternas år. Hur nästa år blir vet jag inte. Om jag hinner blogga något mer i år vet jag inte heller(kanske idag...), men förhoppningsvis ska jag kunna trycka iväg några inlägg till. I vilket fall som helst: Ha det. Hade det JÄÄÄÄÄÄVLIGT bra. Puss och gott nytt år!

No comments: