Friday, December 15, 2006

En vecka i livet, Stockholm utan snö

Sådärja. Med Tredje Advent-inlägget avklarat kan jag koncentrera mig på annat.Sådant jag velat skriva om, men som jag inte haft någon möjlighet att skriva om. Jag funderade ett tag på att utforma inlägget som en liten dagbok, mest för att det upplägget verkade lite fräckt, men jag spolade det. Mest för att jag inte kom på tillräckligt mycket anekdoter för att fylla upp en hel vecka med. Nåväl. I Måndags var det åter dags för en tripp till Täby. Jag vill minnas att det var samma dag som jag började ta mina nya, fina piller. Väl framme i Täby började jag tänka på något jag inte reflekterat speciellt mycket över förr: Storstugan. Storsugan är smeknamnet på det två hus som ligger breve Täby Centrum, där det ena är ganska stort, och det andra ungefär fyra/fem gånger större. Jag har aldrig tänkt på hur stort det faktiskt är. Visst har jag varit medveten om att det knappast är en vanlig sketen Friggebod vi pratar om, men då jag aldrig bott där/varit inne i något av husen har jag aldrig riktigt tagit till mig hur stora det faktiskt är. Jag har mest bara gått emellan dem, på väg mot Hermelinen, och då är de mest bara två hus man passerar för att göra något annat.

Annars har jag plottrat en hel del på frågesporten till Sapparikon tre. Jag tror faktiskt den blir av. Om jag kan komma på Sapparikon är en helt annan historia. Huruvida frågesporten är något att ha vet jag inte heller. Det känns som att den hamnar någonstans på mitten. Både för lätt och för svår. Eller svår och svår... Det beror ju vilka som försöker svara på den.

Jag har, som sagt, börjat skriva på Nördwikin igen. Sjukt kul. Tack, Jeff!

No comments: