Tuesday, December 26, 2006

Mer GULD (Ge mig)

Jag kom hem till Stockholm imorse. Trots att jag tar mina fina piller har jag fortfarande ont i benet, och lyckades högst hjälpligt ta mig ur bilen vid Svedmyra.

För en stund sedan snackade jag lite med Anders. Han frågade hur julen varit, och jag svarade något istil med att den varit bra, och att året överlag varit bra. Jag tänkte skriva "Ett av det bättre", men gjorde det inte. Han skrev tillbaka, och även han var positiv. Tyvärr sitter jag just nu på ett I-Fik, och facist-7-11 hindrar mig från att kopiera hur jag vill, så jag kan tyvärr inte slänga in lite fräsch chattlogg, men han skrev bland annat att "Inte för att det har varit enormt mycket bättre än alla andra år eller att tillexempel 2005-2004 var så mycket sämre. Men topparna blir lite fler dalarna blir lite färre med tiden." Jag håller speciellt med om det där med dalarna. Visst har det hänt en hel del under 2006 som är att betrakta som "toppar", men det är främst avsaknande av ordentliga dalar som har gjort det här året så pass lyckat. I tidigare summeringar av året har jag nämmt några, mer eller mindra seriösa, anldninger till varför jag gillar det här året. En annan anledning kan vara följande: Jag såg inte fram emot det. Jag var helt övertygad om att allt, ALLT, BARN, ALLT!, skulle gå åt helvete några gånger om. Nu gjorde det ju inte det.

SHIT, har inte jag bloggat om TV4 Guld?! Då ska jag göra det... någon gång.

Gårdagens bästa citat: Vem fan är Kenny Bräck? - Min äldstekusin Therese.

No comments: