Saturday, December 09, 2006

Nördig... FREDAG!

Jesus. Igår blev det ytterligare läkarbesök. Det blev ett ganska förvirrat samtal med en läkare som jag vill minnas hete Veronica. Jaja. Jag fick en spruta i benet och ombeddes gå hem och stanna där. Åk hem och vila, kolla lite på video löd den exakta uppmaningen. Som om jag inte gjort det tidigare. Hon la verkligen fingret på något där. Veckans citat var förövrigt när jag och min mama promenerad staden fram, och paserade TV-spelsbörsen, där några förtappade själar satt och köade. Min mamma(Småler): Är det något nytt släpp, eller? Jag: Mmm.

Jag har huvudvärk. Jag gillar det inte. Jag gillar det verkligen inte, pågrund av vad jag gjorde igår kväll: Kollade på TV med min mamma. Inget fel i det. Men det är alltid lika irriterande att vakna upp med värkande skalle, och veta att det inte finns någon logisk anledning till det, exempelvis superi. är det logiskt. Nu är det inte det. Ingen vill vara en del av något som inte är som det ska. Inte jag eller min skalle.

På läkerns order åkte jag hem, vilade och kollade på video. Som vanligt. Jag fick en stor fördel av att ta den där sprutan: Jag beordrades att stanna hemma, och slapp på såvis en jobbig resa jag skulle gjort... nu annars. Tack, Veronica!

No comments: