Sunday, December 24, 2006

En julaftonskväll

Efter att ha ätit mig spyfärdig på glass, chokladsås och annat smaskens, samt tittat på "Sagan om Karl-Bertil Johnssons Julafton" tillsammans med delar av släkten, sitter jag nu slutligen här. Det finns egentligen inte speciellt mycket att tillägga. Kusin Therese är hemma från London, och ska så vara en bit in på nästa år. Jag ska dock inte stanna på landet så länge, utan åker istället hem någon gång i början av nästa vecka.

Det kanske kan vara på sin plats att gräva lite djupar i det spännande ämmnet "julklappar". Egentligen är det ganska ointressant, men en sak kan jag faktiskt inte släppa hur som helst. Jag, som med tiden råkat in i en ordentlig "Minnas sin barndom, och sålla bort det som inte var bra, och istället koncentrera sig på detaljer, detaljer som bara skriker "Barndom!""-period(eller snarare "perioder"), fick en tidsmaskin i julklapp. Eller kanske mer en biljett tillbaka i tiden? Nja, det är mer konstant verkan.

Så det tog mig en hundradels sekund
Jag har rest tillbaks i tiden, blivit ung...


Jag fick en röd, V-ringad tröja av mina kusiner. Jag har blivit UNG! UNG(a) MODERN(a), YEAH! Den sitter klockrent, för en gångs skull. Då jag knappt kan ha kläder längre känns det som ett FRÄCCCCSSSSSHT undantag.

Vad som händer imorogn vet jag inte riktigt. Kanske träffa min pappa och farmor. Jag hoppas det.

Det var en ganska bra dag idag(bortsett från vissa detaljer imorse). Jag hoppas det blir en bra dag imorogn också. Nu ska jag gå ned och titta på TV. Med släkten. Yeeeeeeeeeeeeeeah...(Frågan är om det finns något klockrenare än det. Eller att titta på TV/film med andra överhuvudtaget. Varför gör jag det så sällan? Jag ska försöka jobba på det under nästa år.)

No comments: