Sunday, December 03, 2006

Dagen efter kvällen före

Gårdagen blev längre än planerat. Hela tre dagar lång. Det började som en helt vanlig Lördag. Jag och mamma var bjudna till ett 53-årsfirande. Det var helt okej. Även om jag naturligtvis hela tiden blickade bakåt, och slogs av tankar i stil med "För fem år sedan, då jävlar" osv. Och det är inte helt sunt. Jag borde också börja blicka framåt, och snacka om framtiden. Men det kan jag inte. För min framtid har redan varit(Vilket inte är speciellt ologiskt. Framtiden bör ju, i logikens namn, både ständigt ligga framför oss, samtidigt som den redan varit). "Framtiden", enligt mitt sätt att se saker och ting på inträffade 1992-1994/95-någonting. Nåväl. Efter firande begav jag mig in till staden. När jag senare kom hem, och det ännu senare blev tid att lägga sig, var jag helt övertygad om att det var Söndag kväll. Det tog ett tag innan jag insåg mitt misstag, och det blev Lördag igen. Fast iofs var klockan då redan så mycket att det hade blitt Söndag ändå, om än Söndag morgon och inte Söndag kväll.

Jag kom i säng ungefär halv två, och vaknade ungefär halv två, med en påtaglig huvudvärk. Bakis? Knappast, det tyngsta jag drack dagen innan var julmust(Iofs är det allmänt känt att den mest fylleframkallande drycken är Trocadero, så helt säker kan man inte vara, vad än det står på etiketen).

No comments: