Thursday, May 11, 2006

Ni får ju nästan spader av våra eskapader

Nu tänkte jag försöka mig på en mycket bloggiskt sak, nämligen att skriva mycket om ingenting. Eller snarare mycket utan en röd tråd. Små delar, komiska episoder, knäppa påsående, eller vad min mamma åt till frukost, som tillsammans bildar en spännande helhet. Undra om det går något vidare? Den som lever får se. Jaja. Var ska vi börja? Ah, det här känns som precis rätt tillfälle för lite Skunktest! Synd att jag inte har några på lut(Och att Skunktest, eller Internettest, eller vad ni vill). Jaja. Det ska nog fixa sig ändå. Tid för en lägesrapport, kanske? Tja, jag såg så där härligt punkigt ovårdat i håret på väg till skolan. Och ja, jag duschade igår. Men det spelar ingen roll. Ty mitt hår lägger sig som det vill, om jag inte dränker skiten med hårspray. Och det gjorde jag inte idag.
Förövrigt hittade jag den här på nätet idag. GULD. Skall bli högtidsläsning. Mer Musse Pigg från 30/40-talet åt folket! Igår tog jag mig en promenad i min barndoms trakter. Såg kullen. Ack. Kullen. Blir det mer barndomsminnen än så, fast ändå inte? Fast ändå? Jag kan hålla på hur länge som helst. Ack ja. Det var tider det. Eller nästan i alla fall.
Som vi redan viste finns ju den här sidan. Någonstans läste jag något om ”Med grejer som ni har för mycket liv för att leta reda på själva”. Det stämmer säkert. Men vad säger ni? Ska vi inte ta och baka in lite Mini-”och livet bara flyger förbi” när vi ändå håller på? Jo, det gör vi. Så luta er tillbaka. Det här händer aldrig igen! Saker tillochmed NI(eller snarare JAG) har för mycket liv för att gräva fram. Det här är jättekul. OBS. Det komiska är alltså inte låten utan Bengans presentation. Hur han säger ”Tomas Ledin”, på ett sätt som får talet och övriga kroppen att vara allt annat än i fas med varandra. Skulle talaet följa kroppen, skulle han slänga sig framåt. Jo, det är sant! Testa själva. Uttalar man ett namn så, med så mycket tyngt på slutet, uppstår naturligt en reflex att röra kroppen framåt. Jag skrev tidigare om årets VM-lag. Här är förra årets lag(Ja, ganska intern humor).








Den här är hur kul som helst. Jag skulle kunna skriva en bok om humorn i den här videon. Bara det faktum att han blandar ”Gohtdrägg anno år 2000” med ”Hårdrocksdrägg anno år 1985/1986” är ju helt underbart. Håll dessutom utkik efter DeeDee Ramone i stor cameoroll. Det känns lite synd att bara länka till ”enkla saker”, typ sånt från Hundra höjdare, och inte en massa konstiga chattgrejer, men det här är ungefär så roligt det kan bli. Se och njut.
Sådärja. Hoppas ni gillade det. Vill ni se mer konstigheter från Internets många vågor, vet ni var ni ska kolla i fortsättningen. Jo, föresten. En till. Det blir inte bättre än redan nämnda grejer, men den här måste bara få sin tid i rampljuset. Nåväl. God natt så länge.

No comments: