Monday, May 08, 2006

Ett långt och lyckligt blogg(ande)

I helgen språkade jag lite Jeffo om det här med bloggande. Det peppade mig så till den milde grad att jag åtminstone ska försöka idag. Så. Då åker vi. Igår konfirmerade sig kusinbarn Jimmy. Faktiskt. Vad var oddsen på det? Som vanligt, börjar det likna, i sådana här sammanhang hyrdes församlingsgården(”Församlingshemmet” enligt farsan, men det låter så… pensionär, så vi skippar det namnet).
Som jag ser det har nörwikin fallit utanför min kontroll nu, ungefär samtidigt som jag känner mig klar med skriverier dit. Vi tackar och bockar åt lille Jeffo för en fenomenal idé, och ett fenomenalt resultat(Att de båda sammanfaller år _INTE_ vanligt idag. Tyvärr).
Och igår fick jag reda på att Mats Jonsson har gått och blitt farsa. Till Ellen(vill jag minnas), tre veckor. Grattis. Hur kommer det sig att folk man inte förväntar sig ska bli farsa blir det, och då får en dotter(Och dessutom döper dem till något på "E"? Om det nu var "Ellen", jag är inte helsäker)? Män är märkbart underskattade i dessa sammanhang.
Och så över till dagens ”Vad som kan hända på natten”-rapport. I-gårkväll skulle jag banda ett program. Då jag inte orkade ”ställa videon”, då detta innebär att jag måste koppla ur den nuvarande videon, och byta till den gamla och bråka, satte jag helt enkelt bara i ett band, slog in rätt kanal och trycke på ”spela in”, för att sedan gå och duscha. När det senare blev dags för läggning, utgick jag från att inspelningen var färdig, och gick för att stänga av. Eller? Tänk om det inte är klart? Videon kan ju faktiskt vara på över natten. Äh, vid det här laget är det nog dag snart. Hur gick det då? Tio minuter kvar. Ja, videon fick spela in resten av natten. Idag experimenterar jag föresten med hårspray. Jag antar att jag börjat bli gammal nu. Ack ack, jag minns ännu min ungdoms vår… Igår rakade jag mig, föresten. Men pollisarna är kvar! Jävla Jocke, vad fan vet han om stil och smak? Intet, naturligtvis.
Och även om jag försökt lova mig själv att bara skriva ett, långt(och rentav lyckligt) inlägg per dag blir det nog inte så. Det blir nog lie till innan skoldagens slut.

1 comment:

Jeff said...

Nördwikin har alltid behov av dig, var så säker!
Mats Jonsson blivit farsa? Huga! Stackars barn! Med den uppväxten Mats hadr kan man inte bli annat än smått cynisk. Det skulle inte förvåna mig om ungen blir en bloggare som bloggar om sin föskräckliga barndom isätllet för att teckna den.