Thursday, May 11, 2006

Bloggen presenterar: Så går det i VM

Fotbolls-VM, alltså. Visst, jag är lite sent ute, men jag gör faktiskt annat än skriver blogg. Nåväl. VM-truppen är uttagen. Och vad tycker vi om det? Jo, som följer:

(WEEEEEEE, NAMEDROPPING!)

(Okej. Jag tror jag skippar att kommentera alla, utan tar mig bara en utvald elit)

Andreas Isaksson: Given. Så klart. Har så vitt jag vet börjat visa form igen.
John Alvbåge: Har jag faktiskt ingen större koll på. Fast oavsett hur långt Sverige går, kommer han knappast spela speciellt mycket. Ja, om inte Isak skadar sig. Men det ät en annan femma. Och det ska han ge FAN i! Okej?
Rami Shaaban: Onekligen en skräll. Men mer blir det inte. En ny Magnus Hedman anno -94? Ja, annat skulle förvåna mig. Även om Ramis tid knappast kommer att komma i landslaget. Mest på grund av att Magnus visade klass, och det är mer än Rami, oavsett Europacupspel.
Teddy Lucic: Given. Absolut. Oavsett om han visat form eller inte.
Olof Mellberg: Även här skulle en petning förvånat mig.
Karl Svensson: Har övertygat i ligan. Övertygade stort i A-Lagsdebuten(i den i övrigt mediokra tillställningen) mot Saudiarabien.
Zlatan Ibrahimovic: Problem, problem… Vi kan bara hoppas på att VM är rätt miljö för Malmösonen.
Henrik Larsson: Nu jävlar. Visa dom vad du kan, Henke! I år välter vi Råblandåsparken igen!
Anders Svensson: Given han med. Får gärna slå en och annan frispark.

Reserver på hemmaplan:
Kennedy Bakircioglü: Även om det bara är en reservplats känns det överraskande. Trodde Kennedys dagar i landslaget var över. Så fel man kan ha. Även om han knappast kommer bli inkallad, vad som än händer.
Tobias Hysén: Visst, en Hysén är alltid en Hysén. Men åtminstone jag tyckte det var jättekul att Lagerbäck tystade alla stockholmsjournalister, och deras övertro på Tobbe, och lämnade honom hemma. Visst, en reservplats är bättre än inget. Annars gäller samma kommentar som ovan.
Max von Schlebrügge: Även han ytterst hajpad av Huvudstadens journalistkår. Men ack, Kålle från götet roffade åt sig den platsen.
Alexander Östlund: Journalisterna har rätt. Petningen av den gamle gnagaren känns… märklig. Även om han kanske inte är i sitt livs form, känns det lite ovärdigt. Borde fått åka.

Och i Riga strular isen. Synd att jag inte såg när det hände. Låter ytterst komiskt, mitt i den förlorade vinsten. Kan bli en klassiker. Och imorgon väntar Vitryssland. Håhåjaja. Bara vi slipper se höjdhopp ska nog allt gå bra.

No comments: