Tuesday, May 30, 2006

Konsten att planera sommaren med hjälp av världens bästa citat

Åtminstone jag tycker det har blivigt för mycket bilder på sistone. Visst, det är jättebloggigt, men jag tycker bara det är i vägen i min blogg. När andra gör det passar det in bättre. I mitt fall känns det bara som att det stör, och att det bara blir pixligt. Jaja, nog snackat om det nu. Inte helt oväntat är det som upptar mina tankar just nu vad som händer på fredag. Jag är övertygad om att jag hinner bli galen innan dess. Galen i bemärkelsen ”får ett anfall”. Det känns som det nu iallafall. Igår spånade jag vidare på vad som ska hända på fredag. Min plan blev lite förbättrad(Tack, Nisse!). Jag ska inte skjuta mig. Jag ska dynga ner mig något alldeles galet. SEN ska jag skjuta mig. ”Kul liv”, som Jocke hade sagt. Men det är ju ändå ganska direkt problemlösning. Frågan är bara: VAR ska jag supa ner mig? Svårt. Riktigt svårt. Vad finns det för ställen? Ett antal. Jaja, det löser sig.

Rubriken, då? Men skärpning! Har ni redan glömt!? Inte så mycket att minnas annars, kanske. Jaja. 1990. Det går inget vidare för Sverige i fotbolls-VM. Ytterst uppgiven stämning, då det blir respass redan efter gruppspelet. Så. Världens bästa citat. OBS. För att citatet ska bli så kraftfullt som möjligt, ska det läsas med en lätt Göteborgsbrytning. Nåväl. Åter till världens bästa citat, ty här kommer det(NOT, med Fredag åsyftas Midsommarafton):

Det här var kuken, nu får man bli kanon på fredag – Glenn Hysén

No comments: