Monday, May 08, 2006

Han var med polarna så han måste stajla

Javisstja. En sak till måste jag bara skriva om. Det hände igår. En såkallad höjdare. Hötorgets tunnelbanestation. Två(skulle det visa sig) killar surfar om kring på sina respektive skejtbårds. En av killarna, den första jag såg, får för sig att stajla/testa sina skillz, även om den andre inte ser honom. Han ska göra en flipp. Naturligtvis drattar han på ändan. Bra det är kul. Men det är inte över. Ty brädan rullar naturligtvis iväg, iväg mot friheten nere på spåret, som om han glömt bort var han gör det han försökt med(Antagligen har hybrisen kopplat bort omvärlden och eventuella konsekvenser). När man sedan ser honom, sittandes där på stjärten, istället för som planerat glida vidare efter ett lyckat trick, kan man naturligtvis bara paniken som drabbar vår lille vän, när han inser att skejtarens bästa vän är på väg att glida ur bilden. Naturligtvis ytterst komiskt. Sånt kan göra en hel dag. Och nej, jag kunde inte hålla mig för skratt(Varför skulle jag det?), tyvärr gav jag honom ingen kommentar/applåd. Tyvärr hann han dock få fatt i bräden. Mycket synd. Givetvis hade det varit Prime Time-underhållning om brädan fått rulla ned på spåret, samtidigt som ett tåg dundrade i på stationen. Tänk er själva hur bräda klyv/trashas i största allmänhet med honom som panikslagen publik. Tänk er sedan att det toppas av att spåret pajjar, tåget spårar ur/vad som helst. Gud vad det hade varit kul(Speciellt eftersom det tåget hade gått i motsatt min färdriktning). Sånt vill vi se mer av.

No comments: