Thursday, May 18, 2006

Jag går förbi en blankpolerad Chevrolet, men vad får jag se? (Del Två)

Ärligt talat, nu börjar den här bloggen likna något. Den har förvisso inte blivit riktigt det jag tänkt mig, men vad? Borta är de korta ”Nu går jag hem/på muggen”-inläggen. Framme är de någorlunda vettiga inläggen. Och med det i ryggen kan vi gå vidare, män som vi är. Igår gick jag till farbror Doktorn. Eller fru/fröken/tant doktorinnan. Äntligen fick jag östersjön undersökt. (OBS! För er som inte är så bevandrade vi vissa interna begrepp, är ”Östersjön” vad författaren brukar kalla sin hårbotten, på grund av vissa uppenbara likheter. Tyvärr.) Jag fick en diagnos på den, och fick recept utskrivet på ett förmodat botemedel. Två stycken, till och med. Vi får se hur det går. Annars då? Dagarna fortsätter att vara händelserika. Hur ska jag överleva lördagen? Då händer det ju grejer… Typ hela tiden. Mangakai-Täbyfesten, Semi(e)final i Hockey-VM, Schlagerfinal, ekipering och gud vet allt. Jaja. Det fixar sig får man hoppas.

Och ja, jag fortsätter blogga med Lolifox. Min nya vän.

No comments: