Monday, January 29, 2007

"-Vad tror ni om årets mode? -Man ska vara som ett vilddjur i år"

Hej vad det går, go vänner. Jag har så mycket att skriva om att jag knappt vet var jag ska börja. I Fredags köpte jag lite serier på Seriegrossisten. Efter det tog jag en vända till Serieteket. Jag slöläste lite "Hey Princess". Antila satt i kassa, tillsammans med någon jag inte sett förut. De snackade en massa. Det var roligt att lyssna på. Alltifrån Egmont till Horstan. Sedan började de surfa. Mycket på, ja just det Jeff, dina domäner. Sedan gick han den där killen som jag inte vet vad han heter iväg. Jag och Antila började snacka en massa. Det var kul. Det är alltid kul att snacka en massa. Jag pratar för lite. Iofs känner jag inte så många att prata mycket med. HJ är iofs kul att snacka en massa med. Ska vi ta det nu, kanske? I lördags satt jag inne i stan och var allmänt uppretat. Då beslöt jag och HJ att vi skulle göra stan. Vi stack över till Mega vid sergel. De hade rea. Jag har inte varit på Mega på flera år, och blev nästan tagen av hur lite grejer de har på nedervåningen. Bara reagrejer. När jag hängde där i åttan/nian var det packat med skivor och montrar med grejs. Vi hittade mycket skojiga VHS;er. Vi hittade en som var lila. Jag köpte inget, Häger köpten en. Vi bläddrade bland Några Lustans Lakejer-skivor. Jag gillar verkligen "Uppdrad i Genéve"-omslaget. Så... snyggt. Häger omnämde typsnittet som "det var säker coolt 1982", men jag håller inte med honom. Det håller än. Jaja, sedan drog vi till LIDL. HJ handlade det vanliga. Jag köpte inget. På tåget hem citerade vi Mats Jonsson. Hej vad det går. När jag kom hem var jag inte arg längre. Den försvann nog när vi gick ut på plattan(För de som undrar var jag alltså sur på en kärring som satt i spärren på tunnelbanan).

Annars har jag funderat på en ny stil. Tanken föddes efter att jag tog studenten. I lokalen(en för mig och mina mamma mycket välbekant lokal) där den stora segern firades fanns ett mycket speciellt rum. Et rökrum av den gamla skolan. Två av mina kusiner stack in huvet och luktade. De mådde ganska illa, vilket är fullt förståligt då rummet endast används till att röka i. Jag luktade också. Antagligen alldeles för snabbt, ty jag kännde ingen lukt alls. Men jag gillade rummet. Inte för att jag är rökare, eller någonsin har rökt, men jag gillade estetiken. Två stolar, någon blomma. Snyggt, och jag menar det verkligen. Jag tror att tankarna satte igång redan då. Bland det första rummet fick mig att tänka på var Svenska Småbils- & Rusdrycksförbundet, och dess väsen. Rökrummet skrek verkligen "Män i rökrock", vilket satte igång tankarna. Man skulle kanske skaffa en ny stil? Rökrock, fez och en gammal Volvo Duett. Sitta i ett rökrum och bolma pipa. Det tåls att tänka på.

No comments: