Monday, January 29, 2007

Once in every lifetime... (Fördjupning)

När jag och Antila snackade i Fredags nämde han något om att det vorde kul med ett Svenskt Genshiken(Inget exakt citat). Jag gjorde då misstaget att säga att jag också tänkt i de banorna. Det finns inget värre än att understryka att man också tänk i de banorna. För även om du faktiskt också varit inne på samma tankar som någon anna, ska du bara vara tyst. Det kan inte tolkas rätt, utan tolkas bara som "Jag är en jäkla wannabe utan egen ideér". Men jag HAR ju faktiskt funderat på hur coolt det skulle ara med ett Svenskt Genshiken. Öppningsanimationen håller världsklass. När jag ser den tänker jag på hur det var förr i tiden, när Täbygänget var på sin topp. Så känndes det. Här, se och njut, minns och gråt. (Om någon är intreserad vet ni hur jag nås)

När jag och HJ var på Mega hittade han en Hemma värst-DVD. Han sa något om att "Det är så det blir om man bor ihop, några polare, hur sunkigt som helst". Just det har jag inte tänkt på, inte ens när jag tittade på serien i sommras. Något det däremot fick mig att tänka på, var (1 det råd min Musiklärare gav mig i slutet av nian: "Får du någon gång chansen att bo i ett bostadskollektiv, ta den"(Ja, min musiklärare var en gammal hippie, mer om honom en annan gång. Det finns historier), och (2 att jag häromveckan sa något till Jeff att vi borde bilda ett bizzart kollektiv tillsammans(Mest för att jag ska veta var jag har honom när jag vill snacka med honom). Idén/skämtet verkade dock inte gått hem så väl, men det är en annan sak. Jag kan inte lämmna tanken. Bo några polare, dela på hyran, bråka lite, flumma lite. Det verkar rätt soft faktiskt(Om någon är intreserad, vet ni var jag finns).

No comments: