Thursday, January 18, 2007

Internets krånglar, ni vet hur det är

Jag vaknade vid tolvtiden. Tog en dusch. Kollade lite på teve. Min mamma ringde när jag stod och trixade med skorna. In mot stan. Kulturhuset. Alla datorer upptagna. Gick till serieteket. Det känns så ovant att vara där nuförtiden. Tiden när det var mitt hängställe nummer ett tycks förbi. Att de dessutom flyttar runt serierna fem gånger i veckan förstärker intrycket. Surade över att "Lura mig!" var utlånad. Jäkla Simme G. Jag har fortfarande bara läst halva. Surade över att jag först inte hittade Bild&Bubbla. Hittade den efter en stund. Läste en del. Glädjande nog hittade jag den nergörande "Gustav"-recensionen(Billd&Bubbla 2/99, om någon undar. Daniel Ahlgren är omslagspojke). Läste lite mer Bild&Bubbla. Förbannade mig över dåren som köpt in serietekets stolar. Jäkla solstolar. Fula är de också. Gjorde som på den gamla goda tiden, spankelerade omkring inne på Serieteket, i jakt på nästa läsning. Gick ner till datorerna. Grävde fram en Youtubefilm med Maradona. Postade på bloggen.

No comments: