Thursday, January 11, 2007

...Och nu över till något helt annat

David Beckham är klar för Los Angeles Galaxy. Jag hörde nyheten på radio för en stund sedan. Först känndes det självklart att skriva om det här, men sedan blev jag osäker. Vill folk verkligen läsa om sånt här? Nej? Men ganska snabbt insåg jag att det naturligtvis har sin självskrivna plats här. Det är roligare än vad ni begriper. Jag önskar att jag kunde motivera mig bättre, förklara VARFÖR det är så sjukt kul, men det går inte. Kanske är det för internt eller så är det bara jag som har konstig humor. Nej, jag tror inte det, föresten. Det är mer det där men Nordamerika och fotboll. Riktig fotboll. Att en spelare som Beckham, som oftast kritiseras för att inte spela fotboll längre, skriver på för L.A. Galaxy säger mycket om både David Beckham anno 2007, och USA och fotbollen. Det är naturligtvis mer, men det tar vi någon annan gång.

(Till er som inte gillar att jag skriver om fotboll. Lugn. Nästa inlägg blir nördigare. Ni kan lita på mej, ni kan lita på mig.)

No comments: