Tuesday, January 09, 2007

"-För mycket!"

Tiden går riktigt, riktigt långsamt nu. Nionde Januari. Ni behagar skämta. Usch. Allt går segt nu. Och det känns som att jag inte gör något heller. Idag började jag iofs plugga igen. Alltid något. Jag har haft lite svårt att sova på sitone. Funderat en massa. Jag känner att jag skulle behöva skriva av mig. Det är en massa, ni vet.

Jag är lite vilsen, ni vet. Som man kan vara, ni vet. Det känns som att det är en massa jag missar/missat. Det känns som om jag fått i mig lite för mycket populärkultur, genom åren. Och nu står jag här, tjugo år gammal, och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Jag ska inte säga att det är jag som är värst, för det är jag verkligen inte. Men det känns ändå som att jag skulle behöva skriva en bok. Om det här. "Tjugo år, och inte en dag äldre än tio", skulle den kunna heta. Den skulle kunna handla om hur det känns att hitta något riktigt kul på Dutub, och samtidigt veta att man är allt för gammal för att hålla på med sånt här egentligen:

Jag måste nog skriva den där boken, ändå. Och framförallt måste jag duscha. Mitt hår är helt flottigt just nu. Usch och fy. Och det är värre att ha kort, flottigt hår, än längt flottigt hår. Ju längre, ju lättare är det att ha att göra med.

Egentligen borde det vara färdigtyoutubat för idag, men estersom vi ändå är, eller iallafall var, inne på ett så hedervärt ämne, slänger vi iväg en till.

No comments: