Friday, February 09, 2007

- Meen doo mååste juu vaaraa doom iii hoovett!

Jag pluggade idag. Det var rikigt kul. Jag kommer sakna den här klassen. Jag gillar den skarp. Med jämmna mellanrum kan man lyssna till helt guldiga citat och händelser. Och sånt gillar jag. En favorit:
Läraren har talat om ett gammalt nyhetsfilmklipp där en bergvägg vid en sjö/havet rasar samman, och några människor dras med i den efterföljande vågen, varpå några drunknar.
Kille 1: Ja, det har jag sett på "Worlds most amazing videos".
Kille 2: Worlds most Amazing... Skulle det gått där skulle det väl sluta med att någon kom med helikopter och räddade dem...


Jag tyckte det var jättekul. Nåväl. Gårdagen var ganska jobbig, men under större delen av dagen har jag gått runt och flinat, till gränsen på okontrollerbart. Det är inte alltid man gör det efter att ha pluggat. Trots det jobbiga igår, hände iallafall något bra: Jag lyckades beställa ett ex av Kai Martin och Stick!;s sammlingsskiva. Länge trodde jag att det bara var Silence själva som fortfarande sålde den skivan idag. Och Silence suger. Inte. Men de vet inte hur man säljer skivor på nätet. Med postförskott, barn, postförskott. Men nej, inte Silence då. Där ska man krångla med kort och grejer. Jaja, nu löste det sig ju tillslut. Men mer om det när skivan kommer.

No comments: