Thursday, February 22, 2007

Dagens äckel

Varning, vissa kan uppfatta det här inlägget som aningen stötande, då det avhandlar ämnet blod. Ni har blivit varnade.

När jag vaknade i morse var det fullt med blod på min kudde. Det fanns små blodspår på täcket och lakanet, samt lite på min tröja. När jag gick till badrummet, för att tvätta bort blodet i ansiktet, och även tog av mig tröjan, märkte jag att det fanns en del på baksidan av tröja. Visst, jag hade vänt mig i sängen innan blodet stelnat, men ändå. Senare, ute på stan, skulle jag snyta mig. Jag drog mitt högra pekfinger längs mina näsborrar, och snortade till lite. När jag var klar tittade jag på fingret, som nu fått en ljusröd nyans. En stund senare hostade jag till. Jag vet att snor hör hemma i näsan, men nu hade jag hostat upp en liten bobba. Jag vände mig om och spotade ut klibbet. Jag förväntade mig en liten gulröd sak. Det som landade på marken var istället en ganska stor svartröd sörja, inkletad i saliv.

No comments: