Thursday, November 02, 2006

Ett högerbens öde och äventyr (Bland kladd och obekanta tak) (Stort Inlägg 200-party!)

Vi tar väl vid där vi slutade. Efter en dag på sjukan bar det ut på stan. På något sätt hamnade jag i Liljeholmen när jag var på väg hem. Märkligt. Där fick jag dock bevittna något MYCKET roligt. Nere vid bussterminalen var det packat med folk, och alla bussar var försenade(Det var heltomt på bussar. Riktigt vackert, faktiskt. Ni som sett Liljeholmens bussterminal tom vet vad jag menar). Jag insåg snabbt att jag fick ge mig hemmåt på något annat vis. Och precis innan jag började söka mig uppåt och utåt kom en dam, i kanske femtio-årsåldern, springandes. Hon hade sett att hennes buss var inne, iallfall enligt avgångstavlan. Så hon sprang på, in i klumpen folk, ursäkta ursäkta men min buss...
Så... oerhört komiskt. Jaja, tillslut lyckades jag komma hem. Ny dag. Till min stora lycka låg snön kvar. Tack, gud och Kung(KUNG!) Bore, jag gillar er också! Nåväl, tidigt blev det. Mot staden. Tillbaka till väntrummet. Min tur. Upp någon våning. Efter en grundlig undersökning kunde det konstateras att jag, av allt att dömma, inte har någon blodpropp. Tack. Jag blev dock rekomenderad ett återbesök hos farbror husdoktor.
En sak som jag kanske borde berätta om också, var en helt bizzar sak som hände på slutet. Min mamma hade följt med till sjukan, och det drogs till sin spets på slutet, när jag ombetts vila i en sjuksäng, i ett stort, typiskt "sjukhusrum". Hon satt breve på en stol. Vi talade tyst till varandra(varför vet jag inte. Med hänsyn till andra patienter? Inte för att jag tror att det var några andra i just det rummet). Så... så otroligt "Slutet på historien". Framme vid vägens ända till slut. Vid den sista bädden("...Döden tänkte jag mig så..." Typ. Fast den handlar ju inte om sjukhus). Sjukt bizzart.

Nåväl. Nog om detta. Det här är ju som bekant inlägg 200. !!! NU SKA VI HA PARTY! Och hur har man bäst Party, undrar ni? Jo:
Med nördig schlager!
Med vacker sång!
Med tentakelmonster!
Med en stor, fet, målsökande HADOUKEN!
Med GUUUUUUULD!
PARTY, PARTY, PARTY!

No comments: