Sunday, July 30, 2006

Sommartider, nej, nej

Nu får det vara nog. Visst, man kan äta hur många Calippo man vill utan att folk reagerar, och vädret kan jag också ta(för det mesta). Men nu är det nog, så är det bara. Att landets alla frisörer håller stängt är inget större problem, men när jag för andra gången på två dagar... Äh, vi tar det från början. I Fredagens episod hintade jag om att jag först var på väg norrut, men spolade idén när det visade sig att det var extrabussbyte som gällde om man ville gå hela vägen. Men idag kände jag att jag orkade. Väl framme vid Östra var det tänkt att jag skulle köpa på mig lite blommor, och vid Östra ligger en liten Blommaffär. "Öppet alla dagar" står det på deras fönster. Men inte när jag vill handla. För då har det naturligtvis sommarstängt på Söndagar. Nog för att Söndagen ska föreställa någon sorts vilodag, men det måste finnas gränser. Ska man behöva odla blommorna själv nu förtiden? Muppar.

No comments: