Saturday, July 08, 2006

Den senaste veckas mest underhållande citat-upptäckt

Ja, dax för lite redigt bloggande, ja. Vad har hänt på senare tid? Tja, jag återupptog min sommarläggdax-vana inatt, och kom i säng vid tre. Vilket resulterade i noll timmars sömn. Så kan det gå. Suck. Jag som trodde jag lärt mig. Jaja, nu har jag. Hoppas jag. Nåväl. över till den senaste tidens grej nummer ett. Att väder-Tone fick kicken efter att ha kört knäpp upp i en känd tidning visste vi. Att Väder-Anders döck upp i sändning iförd badbrallor(med en inbjudande playa som bakgrund) visst vi ochså. Vad jag upptäckte igår, när jag slöläste bladet, var dock så guld det kan bli. "Skillnaden är ju att kvinnor har två könsorgan att skyla och män ett". Precis så sa han. På riktigt. Vad ska man säga, egentligen? "Tack" låter vettigt. Så tack, Anders Nylund, för att du förgyllde min kväll. Tack för att du bjöd på en show(och en riktig helföreställning, ni vet med dukade bord med levande ljus och hela köret), som jag, och säkert många med mig, inte behöver betala en spänn för att njuta av. Tack för allt du gav rörelsen i det korta citatet(Att Aftonbladet anordnade en omröstning om hur många kön kvinnan egentligen har gör ju knappast saken sämmre).

No comments: