Friday, July 28, 2006

Det var en sådan dag

Mor hade åkt in til staden när jag vaknade. Jaha. Hon hade något att uträtta. Jaja. TV-spel brände min tid. Pling-Ding! Mamma hemma igen. Okej. Vi började språka lite. Hon orkade tydligen åka till släkten ändå. Tänk vad en natts sömn kan göra. Vi språkade vidare. Och kom fram till att det skulle bli lite väl flängit att åka Down Under. Dessutom har vi ju redan varit där så mycket i sommar. Jo, det är sant. Så vi tar släkten senare. Och det där andra... är ju ändå varje år. Sant. Och det är ju ändå samma sak varje år. Dessutom håller allt flängande härs och tvärs på att ta knäcken av mig, som sagt. Visst. Vi stannar(Vi flytt int!). Jaja. Jag sticker till stan. Äta lite först? Gärna. Tack, vi ses senare. Och eftersom vi för första gången på evigheter inte ska åka någonstans om några dagar, känns det som att jag kanske kommer få ut något av den här dagen. Jag hade tänkt spara det till Måndag, då jag ändå ska till Täby-trakten. Men äh, jag gör det nu. Men framme vid östra visar det sig att det rustar upp delar av banan ut mot Kårsta. Igen. Bussar från Lindholmen. Nej tack. Vad göra nu? Äh, jag drar till Gamla Stan. Visst. Och då börjar Fredagen den tjugoåttonde på riktigt. Nämen titta. Bejner och Schönbeck. Tjena. Det var ett tag sedan(En tag i saket). Tydligen skulle de träffa Joakim(efter att de handlat loss lite. Bejnan hade köpt "Mästerdektektiven Conan".(Varför köper Bejnan Conan varje gång jag träffar honom på stan?) Jaja. Jocke. Det var ett tag sedan. Tjena. Hur var Japan då? Sedan bar det av. Först mot TV-spelsbörsen, där Jocke trodde sig ha ett ärende. Bejner köpte... ett spel. Till PS2. Nåväl. Scönis skulle till Akademibokhandeln. Stort. Bejner jagade en planeringskalender("Men du som alltid har så bra koll?"). Ett frebrilt ledande vidtog. Schönbeck visade skojiga tecknigar i Japanskaböcker. Sedan skulle Jocke hit. Så var de bara tre. På väg mot Sun Ai kom vi in på begreppet "Det är en trappa", som jag brukar kalla mig på MSN(Ibland med tillägget "...och du står på den!"). Schnbeck undrade lite om vad jag fått det ifrån. "Är det än försvenskning av ett Internetfenomen är det bra!". Och visst är det så(Its a trap!(Trapped in a world he never made! Ha, bitarna faller på plats.)). Bejner fattade ingenting. När tillochmed med jag "Hänger med i svängarna", här med betydelsen att känna till 4CHAN och liknande, ja då är det allvarligt. Bejnan skyllde på att han gjort lumpen. Dålig ursäkt. Då ska man ju bli världsvan. Om 4CHAN gör dig världsvan eller ej är en annan sak. Senare kom vi fram till att jag inte är en 4CHANare, vilket jag förvisso aldrig påstått. Nåväl, vi är inte där än. Ty först: Sun Ai. Schönis köpte någon MANGA. Han visade mig en manlig manga. Volym 24. På rea. Jag köpte Pocky med jordgubbssmak och en Animéblaska, bara för att "hänga med". Bejner köpte Gröntté-godis("Kan jag låna fyra spänn av dig?"). Bejner dribblade med Schönbeck. "-Men du får låna mitt medlemskort. -Nej."[För att få rabatt] Bejner pekade på omslaget på min Animéblaska. "-Du vet att det där är killar? -Det är en trappa." Han kopplade. Jag och Schönis kom fram till att han gör framseg, sakta men säkert. Sedan var det tricken nästa. Bejnan och Schönis gick av i Centralen. Innan dess höll Schönis ansikte på att smälta av grönttégodisen. Jag borde haft en kamera. Han gjorde misstaget att bara ta emot, utan att fråga VAD det var som bjöds. Då kan det, som nu, gå illa. Jag gick av i Gamla Stan. Comics Heaven. Och tänkt. De hade precis det jag ville ha. I det närmaste, iallafall. Men jag tror vi kan säga att de hade det. Fullt på datorerna vi 7-11. Mot SF-bokis. Och då insåg jag. Att dett var(ÄR!) en sådan dag. Först insåg jag dock att jag släppt iväg Bejnan lite för tidigt. För det har släppt "Magister Negi Magi" på Svensk DVD. Jag önskar jag fått se hans blick. Men då Han inte var där gick jag vidare, Bejnans blick hade ändå varit det roligaste med den serien. Och DÅ kom det. Det var en sådan dag... Först såg jag att "Mästerkatten i stövlar" släppts på Engelsk DVD. Sedan hittade jag "Djurens skattkammarö". Och än är inte dagen över.

Det var en sådan dag...

No comments: