Saturday, July 29, 2006

Det populärkulturella arvet

Min mamma brukar titta på Alsång på Skansen. Igår såg hon en repris. Jag låg på vardagsrumssoffan och... läste kanske? Jaja, det är oviktigt. Programmet intreserade mig inte speciellt mycket, det har för länge sedan förlorat sin ursprungliga mening. Men medans jag låg och läste eller vad jag nu bedrev tiden med, visste jag att jag bara inte fick missa programmet. Jag låg där och lurpassade, i väntan på kvällens mål. Det tog nästan hela programmet och klockan hann passera tolv, men det var det värt. För då fick vi det åter bevisat: Forna/gamla(oj vad jag fick svårt att bestämma mig för vilken jag skulle ta. Välj själva vilken ni tycker passar bäst) hjältar(och MÄN!) sviker inte. Vi skulle kunna ägna återstoden av dagen att rabbla exempel, men det får bli en senare historia, och istället konsentrera oss på gårdagkvällens huvudnummer: Orup. Underbart. Och en ny skiva har han på G. Köp.

No comments: