Saturday, July 08, 2006

Bloggen has no fear, because it got a lot of beer

Än så länge har det blivigt ganska lite film på bloggen. Men nu är det ändring på G.

Den här filmen är min favvis just nu. På kvällen dagen Kusin Jeanette tog stundenten(Juni förra året) såg jag första kvarten, sedan fick jag abrupt avika då det blev dags för hemresa. Jag var förälskad. Helt underbar. "Precis min humor" är ett slitet begrepp, och oftast vilseledande, då humor oftast är en ganska splittrad sak som sällan kan härledas till just en sorts. Men nu stämmer det ganska bra. Det är landsbyggd, citat som "nej, det är för farligt för dig där, det finns fullt med knarkare överallt som sticker folk i benet bara för de tycker det är kul och så skrattar de elakt efteråt"(om Stockholm) trängs med ord som "barnbilstol", och den har 2000-talets klockrenaste slut. Efter att ha sett igenom filmen känns det som att både jag och Ulf ville att den skulle sluta ungefär som den gjorde. Huruvida det är en bra känsla eller inte kan helt klart disskuteras. I vissa fall leder det till förutsägbarhet, och det är ju knappast önskvärt när man gör film.

No comments: