Wednesday, July 19, 2006

Konsten att köpa TV-spel. Försöka köpa TV-spel

Jag kanske borde vetat bättre. Insett att man inte kan korsa Suporter-kulturen med Tevespelandet("Du följer ETT lag, oavsett om det vinner SM-guld, spelar Europacup-final eller kvalar till Superettan"). Jag borde skaffat en PS2a. Eller än ÄX-BÄX. Men nej. Jag skaffade en Gamecube. För att det inte fanns några andra allternativ. (Vänta ett tag. Jag gick aldrig med i Klubb Nintendo. Är jag en TV-spels-Ultra då?) Och visst. Ett moraliskt rätt beslut. Men förr eller senare går det som det går. Det spelar ingen roll hur mycket jag än älskar Nintendo. Vissa kommer aldrig att förstå. Typ de(TV-spelsbörsen) som ägnar väggar åt ÄX-BÄX och PS2. Och ger ett hörn åt Leklådan. Skandal, såklart. Nåväl.

I Måndags gav jag mig ut för att införskaffa något nytt spel. Först en snabb titt in till ovan nämda svikare. Inget napp såklart. Visst, några spel hade de iofs, men inte rätt(än mindre rätt mängd). Kort sagt, färden fortsatte. Mot Tekniska! Ty inte nog med att man kan åka till Täby därifrån(samt att det finns en jättecharmig kiosk i ena änden), Spela ligger som bekant inte speciellt långt därifrån. Så. Efter en kort promenad skulle jag äntligen kunna utöka mitt spelbestånd. Visst, de kan vara mer än lovligt dyra ibland. men det här skulle det grejja. När jag kommer närmare anar jag att saker inte är som de borde vara. Jag ser inga tevespel. Och på väggen hänger en stor röd-vit bandelroll. Som det står "Mopedbutiken.com" på. Ajdå.

HORORNA HAR FLYTTAT!!!111 uTAN ATT BERÄTTA FÖR MiG!!!!111111

Suck. Tillbaka till mittcirkeln. Mittemmellan allt. Suck. Nu har jag iallafall spårat upp den. Söder. På "Gå från Brännkyrka"-söder. Suck.

No comments: