Friday, June 16, 2006

Vet du, jag har faktiskt drömt om dig. Flera gånger

Antila bloggar om drömmar. Tydligen lite på modet. Eller något som varit på modet förut, vad jag förstått. Hm, något att börja med kanske? Nej, jag tror inte det. Jag är en usel drömmare. Eller iallafall på att ta vara på dem. När jag vaknar är jug oftast så upptagen med att vakna och stiga upp, att jag oftast glömmer bort att jag drömt alls. Och sedan kommer jag på det, senare på morgonen. Men då är det oftast försent, och drömmen rinner iväg. Vissa kör med "block och penna vid sängen - Skriv ned allt du kan när du vaknar"-tricket. Men även om jag skulle köra med det(som känns barnsligt opretto), skulle det inte fungera. Se ovan.

Jag kom oftast ihåg mina drömmar som ung. Men det kanske gäller alla. Att det inte fanns bloggar då! Då kanske det hade blivigt lite drömbloggande. Men när man tänker efter är det kanske inte större förlust att jag sällan minns vad jag drömmer. I natt drömde jag att det fanns en porravdelning på Åhléns(Plötsligt blev deras slogan "Ett hus, tusen möjligheter" genast mycket roligare), som jag besökte. Fråga mig inte varför. Tolka det som ni vill. Jag tolkar det mest som att jag kanske besökt deras bokavdelning(eller Åhléns i största allmänhet) för ofta på senare tid. Jag har för mig att den omdrömda avdelningen låg ungefär där deras bokavdelning ligger(Jag syftar helt på Åhléns vid T-centralen nu).

No comments: