Tuesday, June 20, 2006

Svetten ligger över hela stan

Sådärja. Åter Internet. Ja, det var ett Sapparikon i helgen. Hur var det då? Ja, jag vet inte riktigt. Jag lyckades lura dit Jeff, och det var ju kanska kul. Men annars, ja, jag vet inte. Och allt är Iggys fel. Under det där debatt-tjosanet satte han fingret på något jag inte tänkte så mycket på, men varit väl medveten om att jag tycker. Det där med svenska mangakonvent nu för tiden. Lite mangafilm, mycket J-Rock. Många verkar inte bry sig om det, bara folk har kul räcker väl det? Men jag håller inte med. Låt oss ta ett exempell. Sagan om Sapparikai. Det var en gång en filmvisning. Allt var frid och fröjd. En dag kom en grupp manganördar till filmvisningen, och under sina armar hade de sina datorer, fullproppade med nördspel. Det frågade arrangören om de fick ställa sina datorer utanför filmvisningens filmsal. Javisst, sa arragören. Och vips var inget sig likt igen. Filmvisningen levde sedan ett liv i stor sorg och saknad.

Sedan får folk tycka vad det vill("... för majoriteten har jämt fel..."). Visst, idén med Sapparikai var ju delvis att få folk att göra saker kring filmvisningen, något som Sapparikon(Nej, jag har aldrig gillat namnet) sedan bara gick ut på. Men för min del blev Sapparikai så mycket tråkigare när nördspelen kom in i bilden. Visst, jag är inte helt oskylldig, jag lirade lite jag också. Men det spelar(HAHAHA!!111) ingen roll. Iochmed datorernas intåg på visningen ifråga, försvann en stor del av de jag förväntade mig ha breve mig inne i bion istället ut till foajén(Nej, grammatik är inte min grej idag). Så för min del gjorde det inte så mycket att Sapparikai har lämmnat oss. Och det borde det ju göra. Vissa grejer var ju helt guld, ju. Åtminstone de två första var fullpoängare, trean... tvingades jag gå tidigare ifrån. Fyran(Fyrchan! HAHAHAHAHA!!!111) var jag inte på. Då roade jag mig på en färja på väg mot Gotland. Femman och sexan... Ja, då var det roliga slut. Eller jag vet inte. Men jag tyckte burkarna pajade en hel del av känslan. Du har rätta viljan, men inte känslan, eller vad det blir i det fallet.

Nej, usch vilken smörja. Nu ska jag dra och titta på Sverige - England(Jag fick viss kritik i helgen för att det varit för mycket sport på sista tiden på bloggen. Men hej, jag gör så gott jag kan.).

No comments: