Saturday, June 24, 2006

Dricka sprit och hålla käften

Sådärja. Mer sommar än så här blir det inte, barn. Jag är i Sverige, det är blandat väder, Sverige spelar fotboll i en stor turnering, jag är i Sverige hos mina kusiner. Precis som förr!. Eller nej föresten. Då satt man inte inne och dummade sig vi närmaste dator. Allting förändras. I dag är jag rebell, föresten. Jag trotsar stolt "Feta killar"-teorin. (I korta drag: Att feta killar sällan är snyggt klädda beror dels på att kläder har en (o)förmåga att passa/klä mindre bra på feta kroppar. Men också på omvärldens ondska. De snygga kläder som finns görs oftast i storlek "M" och "L". Alltså är det omöjligt för ett fetto att få på sig dem. Diskriminering är bara förnamnet. Tur då att det finns rebeller som vägrar att vika ned sig. Så det är med stolthet jag bär en snyg tröja idag, storlek XL, vilket är större än vad snygga kläder brukar göras i. Inte för att jag brukar ha medvetet fula kläder annars, även om min garderob känns ganska fjuttig ibland. Men T-Shirts med rockbands-tryck räknas inte, även om jag gillade min Ramones-tröja(Dess öde är ännu okänt). Nu räknas bara tröjor, för det är tröjor det handlar om, som säljs som "Snygga kläder". Egentligen är ju snygga kläder bara för modemedvetna, och man kan faktiskt inte byta sida hur som helst, men i vissa fall kan de faktiskt duga. Som i det fall som fått mig att skriva allt detta. Här är den, i all sin prakt. Jag nämnde det där med att byta sida för en stund sedan. Egentligen är det här lite av ett sidbyte, kan tyckas. Men i det här fallet är det okej. Jag lovar. Jag har inte blivigt det minsta svenning av det här. Även om man kanske inte tror det, så är jag i goda händer(Jo, tack). Usch, jag får det att låta som om sportfånerierna har tatt över mitt liv, och det stämmer ju faktiskt inte. Jag är samma fula, feta, missanpassade nörd som alltid. Jag lovar(Tummis!).)

Att länka är en viktig del av att blogga, ty det har Jeff sagt. Och som av en händelse(Ja, jag lovar! På riktigt! Mammas grav, mammas grav!) fick jag nyss anledning att länka. Ty jag råkade se att Anders har fetinghajjat vad som gäller. Helkul. Efter som bloggen omnäms som "Egen vektor". Du var inte speciellt förtjust i matte, va? Dessutom heter inte bloggen "Egenvektor", den heter "Ett långt och lyckligt liv". Egenvektor är bara något jag slängde iväg när blogger krånglade(Någon gång ska jag skriva och berätta om namnlegenden. Om varför bloggen inte heter det det var tänkt att den skulle. Och varför jag och blogger har ett ganska spännt förhållande).

Ikväll gäller det. Vilka som får åka hem(vilket i det ena fallet skulle vara ytterst komiskt snöpligt), och vilka som får åka till Berlin.
Jag stack till Berlin för dekadens, jag stack till Berlin för skoj...

No comments: