Monday, April 28, 2008

Juli 1989, den varmaste dagen på sommaren… Och planet till Frankfurt kommer inte

I Fredags var jag på releasefest. På vägen ner till tunnelbanan på hemvägen, i samgående med Ugglan, halkade jag på en ytterst illa utplacerad spya. Ugglan blev först (månne spelat?) oroad (”Bröt du något?”), men väl på tåget var det idel muntra miner från dennes sida.

Ruggugglan: Alltså, om du inte varit just du, hade du också roats av det.
Jag: Jo, nu är jag just jag, men jag erkänner att hade det varit du…
RU: Blablabla… Den största humorn… Bla Bla Bla… Benny Hill… Bla bla osv

Dagen efter, på SPX, berättade jag om episoden för Hägern. Han tyckte såklart att det var ”otroligt roligt”.

Mer SPX. Vid Galagos bord stod Kungen och kursade grejer. Jag gick fram och frågade om jag kunde få en Tjena Sessan-pocket sajnad. Han började skriva, för att sedan rita lite. Men… Men vad ritar han egentligen? Av allt att döma ett avlångt föremål… Öh?

Kungen(Till Simme G): Det blev en bild av hat…
Han vinklar teckningen mot mig: Ah! Han ritade Marcus Gerdin!
K(Till Mig): Hans haka, den är inte av denna världen…
Jag: Först trodde jag det var en kuk…
K: Jo, det är en slags fallossymbol.

Jag hävdar vidare att SPX08 var bland det Guldigaste på länge, länge. Ja, hela helgen rent av. En annan kul anekdot var när jag köpte nya Tunguska, och frågade Tinet om en liten teckning. ”Vad ska den föreställa?” fick jag till svar, vilket besvarades med ”Eva som skjuter mig i huvudet”. Dock verkade den sista biten av meningen missförståtts, sodom istället var det Sidan Tre-killen(I detta nummers fall en ung Stalin(STILIG JÄVEL!))som fick smaka bly. Jag ska försöka vara tydligare nästa år. Ska jag bli skötn ska det fan vara Eva som gör det.

I övrigt var det precis som det borde vara där och då: Lite kvackande med W(Han: ”Men om man har sex med en Dalahäst, räknas det som dendrofili då?
Jag: ”Är det inte snarare en variant av ”objectum-sexualitet”?” ), mer signerade fansin och gud vet allt.

No comments: