Tuesday, April 29, 2008

Efter plugget

Vi börjar dagens avsnitt med lite vardagsrelaterad situationskomik: Igår var jag i Täby. Sekunderna efter att jag klev av tåget vid Slussen för att byta till grön linje kom jag på att jag saknade en påse. Med en bok i. Från bibblan. Jag hade lagt den i bokhylla för att ha koll på den. Så kan det gå.

Jag har iallafall en dryg månad på mig att trixa fram den igen.

Med det avklarat går vi in på vad dagen gett oss:

Jag är studerande. Idag blev jag varse om att jag inte kommer att ges möjlighet/tilltråde till vidare studier i kursen till hösten. Om mindre än en månad är det således slutpluggat för mig. Igen. Det tog ett tag att smälta det. Jag har aldrig haft något emot att "kursa" där, samtidigt som jag hela tiden veta att det inte är det som är mitt slutgiltiga mål. Den frågan har nog de flesta fått, vad vill du med ditt liv?, men jag vet ju åtminstone delvis vad jag vill.

Jag vill skriva. Det är, ärligt talat och trots alla eventuella stavfel, det enda jag kan. Det enda jag kan ta dit jag vill.

Kasnke är det nu det vänder, nu som jag äntligen ges tid att bara skapa, utan att det går ut över något annat. Jag vet faktistk inte. Tåls att tänkas på. Vad jag däremot vet är att jag blev av med mitt busskort i Söndags.

Förövrigt flaneras gatorn allt mer av folk i vita mössor. Skrämmande.

No comments: