Thursday, April 05, 2007

"- Nej, jag läser aldrig något om bögar, och inte Nöjesguiden heller"

I Tisdags var jag på det här, och jag lovade Jeff att skriva om det. Där hände dock något som är mycket intressantare att skriva om än vad som faktiskt hände där. Något som jag borde ha skrivit om för länge sedan. Eller snarare något jag inte riktigt... vetat om jag verkligen borde skriva om. Jaja, nu kommer det ändå.

(Jag, Häger och Tanja satt vid samma bord. De kom in på ämnet "Carin 21:30-avsnittet som handlade om porr". Kjell Bergqvist var gäst.)
Anders(Vänder sig mot mig): - Jo, men du måste väl ha sett det där klippet... med..

Han behövde egentligen inte säga något mer. Självklart hade jag det. Så luta er tillbaka. Det kan inte bli roligare än så här. Roligare än allt: ”Hallå, nu tycker jag”, ”SHIT! SHIT! SHIT!...” och, som sagt, allt annat med för den delen.

Jag har tänkt mycket på "Diskutabelt", och på debattprogram i största allmänhet, och insett att debattprogram är den bästa sortens TV. Verbal boxning när den är som hårdast. För ni vet hur det är. När man sätter sig att följa en debatt vill man att det ska smälla. HÅRT. Och mycket. Klippet fick mig även att tänka på hur det hela började. Kanske är det ett program i stil med den första Diskutabelt-säsongen, anno 1989, som är teves framtid: En man, klädd i en jätteful skjorta och med rakad skalle, som rökandes svär, pekar med hela handen, avbryter och förolämpar sin publik. Som vi säger här på redaktionen: Ja, jag skulle titta iallafall.

TV3 får helt enkelt släppa alla sina 90-talsproduktioner på devede.

1 comment:

Anonymous said...

Det roligaste är ju att Kjell B. hade en utländsk fru.. så ingen rasist eller så var han ju inte. Heh.
Sen så var detta ju Svergies då största skvaller kärring som han muckar med.. Sett o hört på "Ett herrans liv"..