Saturday, April 28, 2007

I earn money just to burn money

Idag på Fanzinemässan hände bland annat:

Jag och Häger stod och bläddrade i några lådor med album till lågpris. Häger pekade först på "Var ligger GULF?" av Lindengren, och sedan på en bok om Tiki, samtidigt som han sa "Det där är din barndom, och det här är din framtid". Det kan ju tolkas på lite olika sätt, men om vi skippar det djupgående snacket för en stund så kan man ju alltid regera på ordet "Barndom", då Lindengren mer är mina sena gymnasieår. Fast å andra sidan beror det ju lite på hur man väljer att tolka ordet "Barndom". Jaja, nog om detta.

Jag handlade lite på mässan också. Främst serier. Eller snarare, BARA serier. Bland annat ovan nämnda "Var ligger GULF?", som iofs inte är ett fanzine(och som jag redan läst förut), men när den bara kostar 50 kronor går det inte att säga nej.

Imorgon ska jag ringa Jeff igen. Det har inte gått speciellt bra de senaste gångerna jag försökt prata med honom. Först svarar han inte. Dagen efter var han i tvättstugan. Dagen efter det var han på krogen, det lilla fyllot. Men imorgon får du allt se till att vara hemma, annars...

...Din Mamma.

Jag kom på en sak på mässan idag, föresten. Det finns två Manliga(Tm) sätt att bära om kring pengar på.
(1. I en stor, svart attacheväska som det med stora GULDbokstäver står "Earn money just to burn money" på.
eller
(2. Ihopknöglade i fickan.

No comments: