Friday, October 20, 2006

Nördig Fredag

Sådärja. Datorbyte, och världen blev lite vackrare. Tyvärr hann jag få magsår först. Nåväl, när årets nyhet vad spridd för vinden kan vi gå vidare. Eller, nej föresten. en sak missade jag att berätta. Jag upptäckte det hela igår kväll, när jag satt på grillen och käkade en ostburgare, och bläddrade lite förstrött i diverse tidningar(Först Sportbladet, sedan Metro). Så. NU kan vi gå vidare. Ty idag är det Nördig Fredag.

Saxat från Mangakais hemsida/Kalendarium:

2001

20 oktober (lör): "Odåga 7", animévisning på Fokus, biografen i Hagsätra, Stockholm. Auktion, teckningstävling, cosplay. Medlemskap i Mangakai fordras. Inträde 100:- Arrangör: Johan Nordström, föreningen Mangakai.


Jag hade förvisso varit Manganörd ett tag då, men efter Odåga 7 fanns ingen återvändo. Det var kört, helt enkelt. Och jag minns det som igår. Jag hade naturligtvis inte speciellt mycket pengar med mig, så jag fick nöja mig med några bananer till middag. För att fira Femårsdagen försökte jag nörda mig lite extra mycket, vilket förvisso är svårt med tanke på att jag nästan inte gör något annat än att sitta hemma och nörda mig. Jaja. Jag försökte hitta känslan av från igår, genom att återuppleva den tiden. Med Animé såklart! Jag har tyvärr ingen riktigt nördig T-tröja, men min Främlingar-tröja duger nog gott. Det blev lite bantningsvansinne och skumma husdjur, och känslan var där. "Hettakarln J" fanns förvisso inte för fem år sedan, men den var precis vad jag behövde(Plus att den har den slutlåt den har. Om någon någongång undrar vad "Odåga" var för något, är det bara att visa den slutlåten. Där har ni allt Odåga handladet om, på gott och ont. Mest ont.). Sedan såg jag Genshiken-öppningen. Som fanns ännu mindre för fem år sedan, men på något sätt kan man inte kringgå den en sådan här dag. Nördiga Fredagen.

No comments: