Saturday, October 11, 2008

Tom... Occch... JerryKIDS!

Sceleris says:
http://misstag.blogspot.com/2008/10/kex.html
Sceleris says:
Något upp i din gränd, din gamla barndomsåterupplevare.
FREE FREDRIK STRAGE says:
Så jävla Din mammas gata, det där. Men:
FREE FREDRIK STRAGE says:
1. Det ska stå "Och" på paketet, och framförallt...
FREE FREDRIK STRAGE says:
2. Man ska ju få med en enfärgad plastfigur!
Sceleris says:
*sitter och leker med en knallröd Jerry på snowboard*
FREE FREDRIK STRAGE says:
Jag vet faktiskt inte var min samling beffiner sig just nu, men jag har en drös hemma någonstans.
Sceleris says:
På ryggen går att läsa: 1995 TRC. Antar det är The People's Republic of China. De måste ha gjort en jävligt stor batch om de fortfarande kastar in 13 år gamla plastgubbar.
FREE FREDRIK STRAGE says:
När vi ändå är inne på ämnet: Brukade du också titta på Lilla Sportspegeln, trots att du var ointresserad av sport, men för att få se tecknad film?
Sceleris says:
Japp.
FREE FREDRIK STRAGE says:
Annars är det ju intressant hur mycket "Lilla" man såg som barn, och att nästan ingenting har fastnat i minnet, förutom den tecknade filmen.
Sceleris says:
Jag minns faktiskt bolltävlingarna också, då de skulle kasta bollar i olika stora hål.
Sceleris says:
Good stuff.
Sceleris says:
Den där målvaktsfiguren...
FREE FREDRIK STRAGE says:
Jo, bolltävlingarna, hur vissa av programledarna såg och, och såklart den där OS-parodin med en orm som programledare. Fast det var ju också tecknat.
Sceleris says:
Ja, men alltså, den där djurolympiaden minns jag, men var det några ordentliga sketcher? Jag minns typ bara kommentatorormen.
FREE FREDRIK STRAGE says:
Jo, det var det, dock ganska korta, typ en sketcher per program.
Sceleris says:
(Jag har en tecknad djurolympiadfilm på kassett hemma, fan vad bra den är. Bra på riktigt, bra för vuxna.)
FREE FREDRIK STRAGE says:
Haha, DET är status.
Sceleris says:
http://akas.imdb.com/title/tt0078780/

No comments: