Friday, August 15, 2008

Och hur var namnet?


Jag har de senaste veckorna varit uppe till 05:00-någonting. Spelat tevespel, kollat på gamla filmer, lyssnat på musik. Gjort allt annat än att sova. Och nu har ju OS börjat. Ännu en anledning så god som någon att uggla. Och lärorikt.

När jag som vanligt satt uppe på mitt "Pass" började damernas Strandvolleyboll. Och en av de Nördamerikanska damerna hette... Misty May-Treanor. PA. RIK-TIG-T.

Är det ändå inte bra osmakligt att vi hyllar en man med "Phelps" som efternamn som "OS-Kungen"?

Och sist men inte minst...

Egentligen kanske man borde vänta med sådant här tills det är dags att summera året, men jag kan helt enkelt inte låta bli att ta det redan nu:

Jag älskar... ÄLSKAR, att ingeningenINGEN har påpekat det mest uppenbara på år och dag, vilket fantastiskt, närpå gudomligt... Törs jag säga "sammanträffande"?, det är att det senaste årets mest hatade man är namne med en kompis från förr.

No comments: