Saturday, January 12, 2008

Men hon är ju så söt

Jag satt och funderade på om jag borde skriva om det här, eller om jag borde ta det i nästa Fruktsalladavsnitt. Det ser ut att bli både och. Kanske borde jag bara läsa upp det här inlägget? Då får ni med min skakiga, osäkra röst på köpet.

Nåväl. Redaktionen lanserar nu rubriken "Sexualproblematik", för det är just vad jag har drabbats av.

Shojo Star är något i stil med den bästa serietidningen i det här landet på 15-20 år. Jag hoppas den allt väl. Dock vill den inte mig väl. Nya nommret kom nyligen, och på omslaget finner man två flickor från den nya serien "Aliceakademin", Huvudpersonen och hennes bästa kompis. Och huvudpersonen, Mikan, är. Bara. Så.

SÖT

!

Jag hittade bilden ifråga på Internet.

Jag har gillat Animé i typ en fjärdedel av mitt liv, jag är således rätt van vid bilder på söta flickor som ler levnadsglatt mot den dekade betraktaren, men... Det här är något annat. Jag vill säga att det är moén som slagit rot i mitt sinne, men jag vet inte. Fast antagligen är det så. Ty hon är ju så söt.

Jag sitter i vår vardagsrumssoffa och petar bort lite smuts på omslaget. Där går hon, sött klädd i skoluniform, slips samt den där typen av handskar som går till armbågen, och får mig att täbka på rökande Film Noir-kvinnor i barmiljö. Hennes leende. SÅ smittande.

Det stora internskämtet hösten nollfyra var ordet "Moé", samt det faktumet att inegn kunde få förklarat vad det handlade om, man var så illa tvingad att haja galoppen själv. Vissa skulle nog hävda att jag vetat det jättelänge, men först nu kan jag börja erkänna det för mig själv. Att jag nog kom till insikt om det, utanför Pressbyrån i Skärholmen, påväg till bussen.

För hon är ju så söt.

No comments: