Saturday, September 23, 2006

Tjena, läget?

Det var ett tag sedan jag bloggade ordentligt.

I början av min blogg-karriär talade jag mycket till er läsare, "Jag lovar att jag ska bli bättre, bla bla", och jag har lyckats undhålla mig från sådant, men nu verkar det inte bättre än att jag är där igen. Jaja, jag antar att jag får göra det bästa av situationen. Det är med andra ord hög tid för en Lägesrapport. Hujedamig. Nåväl:

Idag har mitt högerben värkt mer än på länge(även om det har lugnat ner sig nu), och jag överväger starkt att hälsa på Farbror Doktorn snarast. Fast nu blir ju det svårt, då jag är i skogen. Mitt lilla experiment Utelistan har återupplivats, och iallafall jag hoppas på en fortsättning. På Måndag ska jag till tandläkaren. Mina nattvanor är fortfarande som de inte borde vara, men jag jobbar på det. Det ser fortfarande ut som ett katastrofområde hemma, men bättre tider stundar. Jag har även så smått börjat se på teve igen. Ordentligt(Att se på teve ordentligt innebär att man kollar på en viss serie regelbundet. Förvisso är det omanligt att slaviskt följa en TV-serie, men jag behöver inte bry mig, då jag med få undantag(Nyheter och Sportsändningar borträknat) inte följt något TV-program sedan början av Högstadiet. Att jag sett mycket på TV sedan Högstadiet är en annan femma). Dett skrivs för övrigt hos mina kusiner, där jag just nu är och firar Helens tjugotvåårsdag. Grattis!

Lite chattlogg, föresten:
jeff säger:
Haha, jag kommer blanda min västgötsdka med göteborska och danska för att få en härlig dialekt. Sug på den du!
Det är en trappa säger:
Ha, gör så. Isåfall ska jag börja kalla dig "Danskjävel", med sån där Ernst-Hugo-brytning.

Jag är inte helt nöjd med ovanstående Lägesrapport, men förhoppningsvis kommer det en bättre någon annan gång. Tills vidare kan ju ni läsare alltid gräva ner i nostalgins kladdiga lera tillsammans med mig. Följande Guldklimp hittades någon gång i gymnasiet, trean tror jag. Och den håller än. Såklart. Och så länken, såklart.

No comments: