Tuesday, March 07, 2006

Alla är dvärgar utom jag

Igår kom jag slutligen fram till något slags livsmotto: "Om du inte kan leva för evigt, se åtminstone till att dö snyggt och manligt.".
Typ i det där omtalade bra kriget. För en tid sedan kom jag fram till vad det där bra kriget skulle vara för ett krig. Tyvärr har jag glömt det nu. Kriget mot de icke-misogyna, kanske? DET om något(självfallet förutsatt att den manliga sidan vinner) måste ju vara ett bra krig. Fast det var inte det jag tänkte på från början.

Annars är ”Jag vill ha ett långt och lyckligt liv” ganska bra. Såklart.

Mina män och herrar, här nedan följer möjliga livsmotton. Lev efter dem och gör dem till edra egna om ni så känner för det. Glöm bara inte att ange källan.

Jaja, då åker vi:

”Hellre en hockeyfrilla i skogen än ingen alls”
”Våld mot ting löser alla problem. Åtminstone mina”
”Om alla fick gå om kring nakna skulle det inte finnas några krig”
”Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång”
”Din morsa också!”

Så skoj kan man ha på skoltid.

No comments: