Thursday, February 23, 2006

Den värsta skandalen

Jag måste verkligen göra något. Så här kan det bara inte fortsätta. Då jag har lyssnat på massor av Schlager i veckan kan man ju verkligen fråga sig vad det är som händer. Inte för att jag har något emot melodifestivalen. Den har sina värden, den med. Men schlager är ju som regel ren underhållningsmusik. Och det känns som att... Vänta nu! Här antyder jag på att det är fel att lyssna på underhållningsmusik och annat lättviktigt:
- BUSTED, DITT JÄVLA SMYGPRETTO!
- Men, men herregud! Inte kan man lyssna på annat än djup, sammhällskritisk elektro-punk om man har gått ut mellanstadiet? Man måste ju tänka på sin image.
- Jo, jag tackar, jag. Image? IMAGE?! Du, du av alla?! Ett jävla popsnöre är vad du är!
- Käften, det är faktiskt skillnad på indepop och pop!
- Ja, fyra bokstäver...
- Men vaddådå, jag gillar ju annat också. Kraftwerk, Ratata, Synht i största allmänhet, progg och annat vridet...
- Jo, man kan ju alltid försöka...
- Men värst vad du var bråkig idag då...
- Din mamma...
- ...
[Ridå]

No comments: