Thursday, February 23, 2006

Dagens fråga: Vem är Elin?

Jag har tänkt en del på det där med dagar. Klassiska dagar. Igår var en sådan. Inte för att den ar speciellt utstickande rent privat. Hyfsat vanlig. Men annars… Annars har kommentarer kanske aldrig varit så överflödiga.

Torsdagen den tretioförsta Mars till Söndagen den tredje April 2005 är andra klassiker, även om den andra April mest är med för att det inte ska bli ett hopp.
Mönstring – födelsedagsfirande(mycket lyckat, mycket trevlig stämning, mycket historier, många minnen. Hon leve!) – tåg landet/storstan – En trevlig busstur – [När bussen stannar vid sitt slutmål är vi någonstans i mitten av den andra April, då blev det mest en geggamoja av svett, sömnproblem, trängsel och liknande. Men kvällspromenaden var skön!] – Hemfärd[En härlig biltur. Innan vi åkte fick jag reda på att Påven hade avlidit. Det var inte speciellt härligt. Vila i frid] – Jag är hemma igen. Ridå Guldhelgen vecka tretton år tjugohundrafem.

När kusin Jeanette tog studenten var också kul. Där är jag dock lite osäker på datumet, men jag tror att det var den elfte Juni (förra året). Bilresan dit var trevlig. Och det var även kul i Tuna. Festen efter var också lyckad, med Kusin Therese i högform. När allas vår student skulle dra och parta fick jag näsblod. Sedan såg jag början av filmen ”Smala Sussie”. Den är hur kul som helst. Sedan en abrupt hemfärd. Ridå.

Snart är det dags för ännu en klassiker: Löningsdag. Då ska jag hämta ut det där Ginza-paketet som ligger och väntar på mig. Och köpa VHS-tomband. Man måste ju ha något att spela in repriserna av ”Hundra höjdare!!!” på.

Åtminstone min mamma hoppas nog att min utspringning ska bli ännu en klassisk dag. Jag är glad om jag inte har fått psykbryt innan dess. Tänk om jag får det under studenten, där kan man snacka klassiker.

No comments: