Monday, May 12, 2008

Öh?

Jag har tidigare nämnt mindre uppskattade e-post som inte är renodlad spam, här i bloggen. Idag fick jag ett brev som verkligen tog någon sorts pris.

Avsändare: ”###@gavle.se”
Brevet föder onekligen en hel del frågor: Varför har ”@gavle.se” min e-postadress? Borde de ha det? Tveksamt. Brevet var ett massutskick till bla diverse andra ”Gavle”-domäner, men även till ett kulturprogram på SVT och diverse komundomäner. Det finns ingen egentlig koppling mellan mig och de andra adresserna(Som var vääääääldigt många). Möjligheten att de råkat skicka till fel adress finns ju såklart, men… Nej, den gör det inte. Min adress är knappast den mest flippade som finns här ute på Intranätet, men ändock så pass egenartad att den sticker ut något enormt i det övriga sällskapet. De måste således rent logiskt vetat om vad de pysslade med.

...

Men VARFÖR? Känner jag någon i Gävle? Jag vet att en av mina före detta lärare har sommarstuga där, men annars är det tomt. Hm. I sanning ett mysterium!

Fortsättning följer?

No comments: